x تبلیغات
اطلاعات مفید برای شما

تعریف حسابداری

 

 

اصول حسابداری چیست

مقدمه

علم حسابداری به عنوان علمی تخصصی تعریف می­شود که از طریق آن و البته به کمک نرم افزار حسابداری کلیه عملیات مالی که در سازمان­ ها اتفاق می‌­افتد طبقه ­بندی، ثبت و مشاهده می‌­شود تا به روش تخصصی از اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل این عملیات توسط سرمایه گذاران، تصمیم گیرندگان، صاحبان و سهامداران در ارزیابی عملکرد سازمان ها و تعیین پایه ها و روش توسعه در دسترس آنها استفاده شود.

حسابداری یا گزارش مالی، اندازه گیری و پردازش اطلاعات مالی در مورد اشخاص اقتصادی مانند شرکت‌ها و موسسات است.

در واقع اگر شما اطلاعات کافی در مورد قواعد و ضوابط اصول حسابداری داشته باشید خیلی راحتتر قادر خواهید بود تا حسابداری را بفهمید.

اصول حسابداری

اصول حسابداری، یکسری قوانین و دستورالعمل های کلی است که شرکتها هنگام گزارش دادن کلیه حساب ها و صورت­ های مالی باید از آنها پیروی کنند و اگرچه در حال حاضر اصول حسابداری پذیرفته شده جهانی وجود ندارد، اما چارچوب ­های حسابداری بسیاری وجود دارند که اصول حسابداری استاندارد را تعریف می­کنند.

متداول ترین اصول استفاده شده، استاندارد بین المللی گزارشگری مالی انگلستان در انواع حسابداری (GAAP) است.

بطور کلی اصول حسابداری و مفروضات حسابداری یک چارچوب کلی را تشکیل می­دهند که از طریق آن عملیات مالی در سازمان­ ها کنترل و مدیریت می شود. این اصول به عنوان اصول پذیرفته شده شناخته می شوند و به شرح زیر می­باشند:

  • اصل قوام

این اصل از حسابداری بیان می کند که پس از تصمیم گیری و تفکر در مورد روش مورد انتخاب برای استفاده از حسابداری در تجارت خود، باید به آن روش پایبند باشید و آن را در تمام دوره های حسابداری خود اجرا کنید.

  • اصل هزینه

طبق این اصل یک شرکت تجاری باید دارایی ­ها، بدهی­ ها و حقوق صاحبان سهام خود را با هزینه اصلی که آن را خریداری کرده یا فروخته اند را به درستی ثبت کند. البته ارزش واقعی ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.همچنین این اصل متصاد اصل درامد است.

  • اصل نهاد اقتصادی

اصل نهاد اقتصادی بر این مبنا است که معاملات تجاری باید جدا از معاملات مالکان و سایر شرکت­ ها انجام شود.

  • اصل افشای کامل

از طریق این اصل کلیه اطلاعات حسابداری برای مقامات مربوطه افشا می­شود، و به موجب آن رویدادهای مالی مربوط به یک دوره زمانی خاص فاش می­شوند و حسابداران موظفند توضیحات اضافی مربوط به عملیات مالی را برای روشن کردن جزئیات خود ارائه دهند.

همه چیز درباره حسابداری


  • اصل استمرار

اصل استمرار که یکی از مهم ترین اصول حسابداری است در واقع مفهومی است که فرض می­کند شرکت در آینده­ای قابل پیش­بینی به حیات و فعالیت خود ادامه داده و منحل نمی­شود و این اصل به شرکت اجازه می دهد تا برخی از هزینه­ های پیش پرداختی را به جای شناسایی همه آنها به یک باره، به دوره ­های حسابداری آینده موکول کند.

  • اصل انطباق

مفهوم کلی این اصل نیز به این صورت می ­باشد که هر درآمدی که ثبت شده باید همزمان با همه هزینه­ های مرتبط، به طور خاص در حسابداری تعهدی تطبیق و ثبت شود، اصل تطبیق بیان می کند که برای هر بدهی باید اعتبار وجود داشته باشد (و بالعکس).

  • اصل اساسی

این اصل یک مورد مهم در حسابداری محسوب می شود و این مفهوم را بیان می کند که حسابداران باید مطمئن باشند که کلیه اقلام مهم را در صورت های مالی گنجانده و گزارش می­کنند. همچنین طبق این اصل حسابدار می تواند هنگام استفاده از اصول حسابداری در تجارت، مقادیر نسبتاً کم را نادیده بگیرد.

  • اصل واحد پولی

شرکت ها فقط باید معاملاتی را که می­توانند بر اساس واحد پایدار ارز بیان شوند را ثبت کنند.

  • اصل قابلیت اطمینان

از اصل قابلیت اطمینان به عنوان راهنما برای تعیین اطلاعات مالی در حساب­ های یک شرکت استفاده می­شود.

  • اصل تأیید درآمد

طبق این اصل نیز شرکت ­ها باید درآمد خود را هنگامی که به رسمیت شناخته می شود، یا در همان دوره زمانی که آن را به خود اختصاص داده اند (و نه هنگام دریافت) ثبت کنند.

  • اصل دوره زمانی

یک شرکت باید صورت­ های مالی خود را به عنوان صورت بودجه ای که برای یک دوره زمانی مشخص مناسب است گزارش کند.

حسابداری

چرا این اصول مهم هستند؟

هدف از وجود اصول حسابداری و پیگیری آن، توانایی برقراری ارتباط با اطلاعات اقتصادی یا زبانی قابل قبول و قابل فهم از شغلی به شغل دیگر است. شرکت هایی که اطلاعات مالی خود را برای عموم منتشر می­کنند بسته به ویژگی های شرکت یا نهاد باید در تهیه اطلاعات خود از این اصول پیروی کنند.

اصول استاندارد حسابداری ترکیبی توانسته به عنوان اصول حسابداری پذیرفته شده جهانی شناخته گردد. اصول حسابداری اصولاً چارچوبی را برای استانداردهای نرم افزار حسابداری شرکتی و همچنین به عنوان راهنمایی برای نحوه تهیه و ارائه صورت های مالی فراهم می­کند.

چرا ما به اصول حسابداری نیاز داریم؟

نکته‌ای که در این خصوص لازم است بدانید این است که GAAP با تنظیم چارچوبی برای اطمینان از شفافیت و صداقت شرکت‌ها و سازمان‌ها در گزارش‌های مالیشان استانداردهای خاصی را لحاظ کرده است که به مراتب می‌توانند به انجام این روند سرعت بخشند. اصول حسابداری به عنوان یک تئوری از پیش تعیین شده در انجام امور مرتبط با حسابداری به حسابداران کمک می‌کند.

در اصل اصول حسابداری اطمینان حاصل می‌کند که شرکت‌ها از یکسری استانداردهای خاصی و ثابت برای ثبت، شناسایی و ارائه رویدادهای اقتصادی خود پیروی می‌کنند.

ذی‌نفعان خارجی (به عنوان مثال سرمایه گذاران، بانک‌ها، آژانس‌ها و غیره) هم اصولا تنها بر این اصول تکبه و اعتماد می‌کنند (در این خصوص که یک شرکت اطلاعات دقیق و مرتبطی را در صورت‌های مالی خود ارائه داده است).

مزایای استفاده از اصول حسابداری

در حقیقت اصول حسابداری همان قوانین و مفاهیم کلی حاکم بر حوزه حسابداری هستند. این دسته از قوانین که از آن‌ها به عنوان اصول و دستورالعمل‌های اساسی حسابداری یاد می‌شود زمینه‌ای را مهیا می‌کنند تا قوانین بتوانند دقیق‌تر، پیچیده تر و حتی قانونی‌تر حسابرسی شوند.

در ابتدا این مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم که هنگامی که یک شرکت صورت‌های مالی خود را ارائه می‌دهد لازم است تا در تهیه آن‌ها از اصول حسابداری استفاده کرده باشد. حال گذشته از این موارد قصد داریم تا در این بخش به توضیح مزایای استفاده از اصول حسابداری بپردازیم.

به طور کلی تبعیت از اصول حسابداری می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • قابلیت انعطاف پذیری

اولین مزیت استفاده از اصول حسابداری توسط شرکت‌ها و موسسات این است که از این اصول می‌توان برای تمامی مشاغل استفاده کرد. این اصول به شیوه‌ای بسیار راحت و قابل فهم برای ما توضیح داده‌اند که چگونه باید امور مالی و هزینه‌ها و درآمدهای یک شرکت و یا موسسه خاص را محاسبه کنیم که همین امر باعث می‌شود تا تمامی مشاغل موجود در سطح دنیا بتوانند از این اصول در حسابرسی امور خود استفاده کنند.

  • انجام آسان حسابرسی

دومین مزیتی که استفاده از این اصول برای ما دارد این است که رعایت آن می‌تواند سبب آسان‌تر شدن روند حسابرسی گردد. همانطور که ممکن است اطلاعات داشته باشید حسابرسان افرادی هستند که به طور معمول وظیفه بررسی و تطابق و صحت اسناد مالی و حسابداری متعلق به یک شرکت و یا موسسه را به عهده دارند و در صورتی که شما از اصول حسابداری به شیوه‌ای صحیح در حسابرسی امور خود استفاده کرده باشید روند حسابرسی می‌تواند برای شما کوتاه تر و آسان‌تر گردد.

  • قابلیت مقایسه

در حقیقت منظور ما از مقایسه این است که اگر شرکتی به طور صحیح از اصول حسابداری در مجموعه خود استفاده کند دیگر بدون هیچ مشکلی و به راحتی می‌تواند به مقایسه وضعیت کلی شرکت و یا مجموعه خود با رقیبانش بپردازد.

شیوه مشترک محاسبه امور حسابداری باعث می‌گردد تا انجام این کار امکان‌پذیر باشد. این قابلیت می‌تواند برای مدیران و صاحبان شرکت یک مزیت فوق‌العاده محسوب شود و لازم است بدانید که علاوه بر مقایسه عملکرد کلی شما می‌توانید به مقایسه عملکرد مجموعه خود در بازه و یا دوره مشخصی از زمان نیز بپردازید. تمامی این امور تنها به واسطه تبعیت از اصول حسابداری محقق می‌شوند.

اصول حسابداری کدامند؟ آیا اطلاعاتی در رابطه با آن دارید؟ مهمترین اصل حسابداری چیست؟ این حرفه در چه زمینه‌های کاربرد دارد؟ همچنین مورد توجه چه افرادی قرار می‌گیرد؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با این مفاهیم مطالب مفیدی برای‌تان ارائه دهیم. لازم است عنوان کنیم حسابداری به عنوان یک علم تخصصی در نظر گرفته می‌شود. در این علم از نرم افزارهای مرتبط با حسابداری برای انجام امور مالی که در شرکتهای کوچک و بزرگ اتفاق می‌افتد؛ استفاده می‌کنند. ثبت مشاهده و همچنین طبقه بندی اطلاعات و داده‌ها به روش‌های تخصصی از دیگر وظایف حسابداران در نظر گرفته می‌شوند.

لازم است عنوان کنیم که حسابداری در واقع همان گزارش مالی است. که فرد وظیفه اندازه گیری و پردازش اطلاعات مالی را دارد. حسابداران می‌توانند در مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی مشغول به فعالیت شوند. تا به کسب درآمد اقدام کنند. از این رو بازار کار حسابداران نیز بسیار گسترده و ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود. چرا که امروزه تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در اقصی نقاط کشور نیاز به یک حسابدار کاربلد و ماهر دارند. تا امور مالی آن شرکت را سازماندهی کنند.

 تعریف اصول حسابداری

به‌طور کلی یک‌سری قوانین و دستورالعمل‌های کلی در شرکت‌های مختلف وجود دارد. که حساب داران باید به هنگام گزارش دادن آن اطلاعات، از این قوانین پیروی کنند. که تمامی این قوانین در واقع اصول حسابداری را تشکیل می‌دهند. در واقع حسابداران چهارچوب‌های بسیاری دارند. که باید تحت تسلط آن‌ها باشند. در ادامه مقاله برخی از اصول مهم و جهانی حسابداری را برای‌تان ارائه خواهیم داد. که این موارد عبارتند از:

اصل قوام، اصل هزینه، اصل نهاد اقتصادی، اصل افشای کامل و…

در رابطه با اصل قوام باید عنوان کنیم که این از اصل از اصول حسابداری نشان می‌دهد که پس از تصمیم‌گیری در رابطه با روش انتخابی، برای استفاده از اصول حسابداری در تجارت باید به آن پایبند باشید. همچنین در تمام دوره‌های خود از آن تبعیت کنید. اصل هزینه عنوان می‌کند که باید به عنوان حسابدار؛ دارایی‌ها و بدهی‌ها و حقوق صاحبان کسب و کار را به درستی ثبت کنید. اصل نهاد اقتصادی در واقع عنوان می‌کند که معاملات تجاری باید از تعاملات مالکان و سایر شرکت‌ها مجزا باشند. در نهایت اصل افشای کامل ارائه می‌کند که تمامی اطلاعات و اصول حسابداری باید برای مقامات مربوطه افشا گردد. از این رو رویدادهای مالی در دوره‌های زمانی خاص فاش می‌شوند. از این رو حسابدار موظفند توضیحات اضافی و کاملی در رابطه با آن‌ها برای مقامات مربوطه ارائه دهند.

لازم است عنوان کنیم اصول اساسی حسابداری تنها به این موارد محدود نمی‌شود. اصول دیگری نیز در این حرفه وجود دارد که حسابداران باید از آن‌ها اطلاعات و آگاهی کافی و کامل را داشته باشند. همچنین از آن‌ها در کارهای خود استفاده کنند. به عنوان مثال اصل استمرار، اصل اساسی، اصل انطباق، اصل دوره زمانی، تأیید درآمد، قابلیت اطمینان، واحد پولی و… همگی به عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری در نظر گرفته می‌شوند. که باید مورد توجه حسابداران فعال و کاربرد قرار بگیرد.

دلایل اهمیت اصول حسابداری

به طور کلی آگاهی کافی و کامل از این اصول و همچنین استفاده از آن‌ها در کار باعث افزایش توانایی و همچنین برقراری ارتباط حسابداران با اطلاعات دقیق اقتصادی می‌شود. علاوه بر آن برخی از شرکت‌های مختلف اطلاعات مالی خود را برای عموم افراد منتشر می‌کنند. از این رو باید حتماً از این اصول پیروی کنند. در واقع بهره بردن از این محصول برای چنین شرکت‌هایی از اهمیت بیشتر و بالاتری برخوردار است. لازم است عنوان کنیم که اصول حسابداری چهارچوبی را برای استانداردهای نرم‌افزارهای مورد استفاده برای حسابداری در شرکت‌های مختلف به وجود آورده است. همچنین به عنوان یک راهنمای کامل و جامع در نظر گرفته می‌شود. 

نکته حائز اهمیتی دیگری که در رابطه با اصول حسابداری وجود دارد این است که شرکت‌هایی که معمولاً از این اصول برای مدیریت مالی خود استفاده می‌کنند؛ قابل اطمینان‌تر هستند. بنابراین در قراردادهایی که با دیگر شرکت‌ها منعقد می‌کنند، می‌توانند به راحتی اعتماد شرکت مقابل را دریافت نمایند. همچنین سرمایه گذاران، بانک‌ها، آژانس‌ها و دیگر مراکز مرتبط نیز که در ایران و خارج از آن هستند؛ به راحتی این شرکت را به عنوان شرکت معتبر و  مطمئن  لحاظ می‌کنند.

مزایای اصول حسابداری

به طور کلی اصولی که در حسابداری پذیرفته شده است و مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار می‌گیرد؛ دارای مزایای بسیار زیادی است. که باعث رونق یافتن کسب و کار، شرکت و یا سازمان مورد نظر شما خواهد شد. در ادامه مقاله به بررسی برخی از مزایای اصول حسابداری خواهیم پرداخت. همچنین آن‌ها را به صورت کامل و دقیق برای توضیح خواهیم داد.

انعطاف پذیری و انجام آسان حسابرسی

به طور کلی اصول پذیرش شده در علم حسابداری بسیار انعطاف پذیر است. از این رو می‌توان در بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل مختلف از آن بهره برد. این اصول به راحتی قابل فهم هستند. از این رو در صورت یک توضیح ساده، برای تمامی افراد قابل درک است.

مزیت بعدی اصول حسابداری در واقع انجام آسان حسابرسی است. در واقع این اصول باعث شدند که ما بتوانیم به راحتی اطلاعات مالی شرکت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بدون آنکه دچار درگیری و یا مشکلات پیچیده شویم. از این رو با استفاده از این اصول، زمان حسابرسی بسیار کوتاه‌تر شده است. همچنین انرژی که شما صرف این فعالیت می‌کنید نیز؛ به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

قابلیت مقایسه

یکی از قابلیت‌هایی که اصول حسابداری در شرکت‌های مختلف به وجود می‌آورد، قابلیت مقایسه است. در اصول حسابداری، حسابدارن باید از تمامی قوانین و چهارچوب‌های مشخص شده پیروی کنند. از این رو به راحتی می‌توانند وضعیت کلی شرکت و مجموعه خود را با رقیبان‌شان مقایسه کنند. این قابلیت برای مدیران و صاحبان شرکت‌ها به عنوان یک مزیت بسیار ایده‌آل و فول‌العاده در نظر گرفته می‌شود. عملکرد مقایسه‌ای همچنین باعث کاهش انرژی صرف شده و همچنین کاهش زمان انجام حسابرسی خواهد شد.

جمع بندی مطالب و نکات پایانی

در این مقاله به معرفی و توضیح برخی از اصول استاندارد و جهانی حسابداری پرداختیم. همچنین آن‌ها را به طور کامل برای‌تان عنوان کردیم. لازم است عنوان کنیم این اصول توسط بسیاری از شرکت‌های امروزه مورد پذیرش واقع شده‌اند. در واقع در شرکت‌های مختلف، حسابداران یک چهارچوب کلی دارند. که اصول حسابداری را تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن لازم است عنوان کنیم که این اصول تنها یک سری قوانین ریاضی ثابت نیستند. بلکه بسیار انعطاف‌پذیر بوده و مزایای بسیار زیادی دارند. در صورتی که می‌خواهید به عنوان یک حسابدار ماهر و کاربلد در نظر گرفته شوید؛ همچنین در شرکت‌های مطرح و معتبر مشغول به فعالیت شوید، باید از این اصول حسابداری اطلاعات کامل، جامع و ویژه داشته باشید. 

اصول حسابداری GAAP که توسط اکثریت کشورها پذیرفته شده است، همواره از نظر نحوه استفاده توسط حسابداران با اختلافات زیادی روبرو بوده است. خصوصاً اینکه این اصول یک چارچوب کلی دارند که حسابداران بر اساس آن به حرفه حسابداری می­پردازند.

لازم به ذکر است که این اصول یکسری قوانین ریاضی ثابت نیستند، بلکه اصولی بسیار انعطاف پذیرهستند. حال اگر می­خواهید که به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید باید به طور کل با اصول حسابداری آشنایی داشته باشید و به سادگی از این اصول پر­اهمیت عبور نکنید.

سوالات متداول

اصول حسابداری چیست؟

اصول حسابداری، یکسری قوانین و دستورالعمل های کلی است که شرکتها هنگام گزارش دادن کلیه حساب ها و صورت­ های مالی باید از آنها پیروی کنند.

چرا باید اصول حسابداری را بدانیم؟

هدف از وجود اصول حسابداری و پیگیری آن، توانایی برقراری ارتباط با اطلاعات اقتصادی یا زبانی قابل قبول و قابل فهم از شغلی به شغل دیگر است.

برای حسابدار شدن باید اصول حسابداری را بدانیم؟

قطعا بله.همانطور که از نام آن ها پیداست هر یک از این اصول نقش مهمی در حسابداری دارند که باید حتما آن ها را بدانید.

 

منبع: فرا پیام 

دختران مناسب ازدواج چه ویژگی هایی دارند

 

  •  
  •  

زن مناسب ازدواج

شاید بار ها از خودتان پرسیده باشید که زن مناسب ازدواج با شما چه کسی است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ اگر شما به تازگی به شخصی علاقه پیدا کرده اید ، قبل از هر چیز باید بدانید او مناسب زندگی با شما هست یا نه. عشق نقش بسیار مهمی در انتخاب همسر ایفا می کند اما باید دانست بالا و پایین های زیادی در زندگی مشترک وجود دارد.

این که زن انتخابی شما زیبایی ظاهری داشته باشد یا شما به او علاقه مند باشید بسیار مهم است . در واقع عشق ، علاقه ، تعهد و صمیمیت از لازمه های شروع زندگی مشترک است و اینها جزئی از معیار ها برای انتخاب شخص مقابل می باشند اما تا وقتی شناخت صورت نگرفته ، کافی نیستند.

در ادامه برخی ویژگی هایی را که زن مناسب برای ازدواج باید داشته باشد و برخی خصوصیاتی که نباید داشته باشد را  برای کمک به شناخت شما از طرف مقابل بررسی می کنیم تا شما انتخاب درستی داشته باشید و در زندگی مشترک با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

 انتخاب دختر مناسب برای ازدواج

مهم ترین مسئله ای که شما باید در ابتدای مسیر انتخاب دختر مناسب برای ازدواج با آن رو به رو هستید خودشناسی است. در واقع قبل از هر چیزی شما باید به شناخت کافی از خود برسید. نیاز ها و خواسته های خود از زندگی و همسر را درک کنید و پس از آن معیار های خود برای ازدواج و انتخاب همسر را تعیین و اولویت بندی کنید.

در راه ازدواج ، امید ، انگیزه و اراده ، شایستگی ، وفاداری و هدفمندی مسائلی اساسی هستند که هم شما و هم زن شما باید آن ها را داشته باشید و پس از این مسائل برخی ویژگی های جزئی تر به میان می آیند که باید آن ها را به درستی بسنجید و طبق آن ها شخص مقابلتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

معیار های زن خوب برای ازدواج

ممکن است شما معیار هایی در نظر گرفته باشید اما علاوه بر آن ، معیار های زن خوب برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک باید بسیار مهم هستند . در واقع ممکن است شما در انتخاب معیار ها آینده نگر نبوده باشید و ما برخی ویژگی های مهم و اساسی زن خوب برای ازدواج را برایتان نام میبریم تا دچار اشتباه نشوید.

۲۰ ویژگی زن مناسب برای ازدواج

ویژگی های زن خوب برای ازدواج

۱- کسی که دوستش دارید

زن مناسب ازدواج برای شما کسی است که شما به او علاقمندید و او نیز به شما علاقه دارد. در واقع عشق و علاقه اولین و مهم ترین معیاری است که برای ازدواج باید بین دو نفر وجود داشته باشد و باید بدانید که عدم علاقه به یکدیگر در آینده می تواند منجر به مشکلاتی در زندگی مشترک مانند خیانت و طلاق زوجین شود.

۲- داشتن تفاهم و سلایق مشترک با او

داشتن تفاهم بدین معنا نیست که شما باید در تمامی زمینه ها هم نظر باشید و تمام علایق و عقایدتان مشترک باشد، بلکه کافیست در زمینه های اساسی و پایه ای زندگی عقاید شبیه به هم داشته ، همدیگر را درک کرده و به نظرات و علایق هم احترام بگذارید.

۳- دختر خوب برای ازدواج صادق و مورد اعتماد است

صداقت یکی از ارکان مهم زندگی مشترک است. هم شما و هم زن شما باید با یکدیگر صادق باشید تا به خوبی زندگی کنید و به یکدیگر اعتماد داشته باشید. پنهان کاری و دورغ تنها اعتماد طرفین را از بین میبرد.از طرفی در زندگی مشترکی که زوجین به یکدیگر اعتماد ندارند مشکلات زیادی وجود دارد که غالبا منجر به جدایی می شوند.

۴- زن مناسب برای ازدواج وفادار و متعهد است

قطعا شما هم مانند هر مرد دیگری دوست دارید همسر شما فقط به شما تعهد داشته باشد و از خیانت بیزارید. وفاداری یکی از مهم ترین معیار های زن مناسب ازدواج می باشد. پس قبل از ازدواج حتما از وفاداری طرف مقابل به خودتان اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید او شخصی متعهد به کار ها ، قول ها و وظایفش در زندگی است .

۵- اخلاق خوبی دارد .

اخلاق یکی دیگر از مسائل مهم برای انتخاب همسر است. زن مناسب برای ازدواج با شما باید اخلاقی متناسب با  معیار های شما داشته باشد. زنی که عصبانی یا پرخاشگر است یا نوسانات خلق و خو دارد علاوه بر مشکلاتی که برای شما و زندگیتان رقم خواهد زد، نمی تواند مادر مناسبی برای فرزندان باشد.

۶- مهربان و خوش قلب است

از بدو خلقت تا کنون روحیه ی زن ها بسیار لطیف تر از مرد ها بوده و محبتشان هم بیشتر و این یکی از لازمه زندگی است که زن از محبت و مهربانی و خوش قلبی برخوردار باشد.

۷- عاقل ، باهوش و قابل اتکا است

مرد ها هم مانند زن ها نیاز به شخصی دارند تا در بروز مشکلات در کنار آن ها باشد و بتواند به او در حل مشکلات کمک کند. زن مناسب شما باید شخصی عاقل و باهوش باشد تا بتواند مسائل را به خوبی مدیریت کند و در صورت لزوم تکیه گاه و یاورشما باشد.

۸- داشتن خانواده ای با شرافت و احترام گذاشتن به آن ها

خانواده در تربیت فرزند نقش به سزایی دارد و می توان گفت خانواده های خوب فرزندان خوبی هم تربیت می کنند پس هنگام انتخاب همسر به خانواده ی او هم دقت کنین و علاوه بر این موضوع رفتار طرف مقابل با خانواده اش را هم مورد ارزیابی قرار دهید. زنی که به خانواده ی خود اهمیت ندهد و احترام نگذارد چطور می تواند به شما اهمیت دهد؟

۹- زن مناسب برای ازدواج قوی و مستقل است 

اگر زن شما بیش از اندازه به شما وابسته باشد شما را خسته و دلزده می کند. زنان وابسته حتی در حل مشکلات خود هم به مشکل بر می خورند و نیاز به کمک اطرافیان دارند. پس چگونه می توانند یک زندگی را مدیریت کنند؟ بهتر است به سراغ زنی بروید که از استقلال کافی ، شخصیتی قوی و مستحکم برخوردار است.

۱۰-  آرامش و توانایی کنترل خشم را دارد

تمامی افراد نیازمند آرامش در زندگی هستند و همسر نقش بسیار مهمی در این آرامش ایفا می کند. در نتیجه بهتر است زنی را انتخاب کنید که خود بتواند آرامش خود را حفظ کرده و در عصبانیت خشم خود را کنترل کند زیرا خشم کنترل نشده می تواند به دعوا و پشیمانی ختم شود.

۱۱-  از خود و اهدافش شناخت کافی دارد

زن مناسب برای ازدواج باید از خودش ، اهدافش و خواسته هایش در زندگی شناخت کافی را داشته باشد ، خطاهای خود را بپذیرد و برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش تلاش کند و زندگی خوبی را برای خودش بسازد. افراد بی هدف هم خودشان و هم شما را دچار سر در گمی می کنند.

۱۲- زنی مناسب ازدواج است که خدا ترس باشد

کسی که خدا ترس است بسیاری از گناهان و کار های اشتباه را انجام نمی دهد و سعی می کند انسانی رفتار کند. این چنین زنی برای ازدواج بسیار مناسب است و میتوانید به او اعتماد کنید.

۱۳- دارای سلامت جسمی و روحی

بهتر است از سلامت روحی و جسمی طرف مقابلتان آگاه باشید . درست است که بسیاری از مشکلات جسمی و روحی قابل درمان هستند اما شما باید از آن ها آگاهی داشته باشید و با اشراف به این موضوع تصمیم بگیرید .

۱۴- زن مناسب ازدواج مسئولیت پذیر است

مسئولیت پذیری در زندگی برای هر فردی لازم است و همسر شما هم باید کسی باشد که از مسئولیت ها و وظایف خود در زندگی آگاه است و به درستی به آن ها عمل می کند .

۱۵-دختری برای ازدواج مناسب است که حامی شما باشد.

زن مناسب برای ازدواج با شما زنی است که از شما و تصمیم های درستتان حمایت کند و به شما کمک کند تا بهترین خودتان باشید . هم چنین او با مثبت اندیشی و تقویت روحیه ی شما در رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کند زیرا اگر این چنین نباشد موجب خیانت مردان و زنان میشود.

۱۶- همراه ، همدل و اهل سازش است 

زندگی همواره روی خوش خود را به شما نشان نمی دهد و سختی های بسیاری برای شما رقم می زند در نتیجه زن مناسب کسی است که بتواند در هنگام سختی نیز کنار شما باشد و به شما کمک کند تا به خوبی مشکلات را پشت سر بگذارید و گاهی هم نیاز است با برخی مسائل سازش به خرج داده و با وجود آن ها کنار بیاید.

۱۷- امانتدار و رازدار می باشد

باید بدانید زندگی مشترک چارچوبی بین شما و همسرتان است و اتفاقات و مسائل آن تنها به شما و همسرتان ارتباط دارد در نتیجه هم شما و هم زن شما باید برای خود و زندگیتان حریم شخصی قائل باشید و راز های زندگی را فاش نکنید تا با مشکل مواجه نشوید پس رازداری و امانتداری فاکتوری است که هردوی شما باید آن را داشته باشید.

۱۸- به مسائل مالی اهمیت می دهد .

درست است که تمام ارزش زندگی به مادیات نیست اما امروزه بدون توجه به آن نمی توان تشکیل زندگی داد در نتیجه بهتر است همسر شما هم به قدر کافی به مسائل مادی اهمیت دهد و نظم و برنامه ریزی مناسب داشته باشد تا امنیت مالی زندگی مشترک به خطر نیفتد.

۱۹- هم سطح شما است .

زن مناسب برای ازدواج با شما باید از لحاظ تحصیلی ، مالی ، فرهنگی ، آداب و رسوم و … تا حدی هم سطح شما باشد تا هیچ کدام خود را برتر از دیگری ندانید و دیگری را تحقیر نکنید و حتی اگر در برخی مسائل اختلافی هم وجود دارد ، هر دوی شما باید آن اختلاف را پذیرفته و با آگاهی کامل تصمیم به ازدواج بگیرید.

۲۰- جذاب است

منبع : دکتر شقایق درویشی

راهکار هایی برای کاهش وزن مبتلایان کم کاری تیروئید

  

آیا قرص کم کاری تیروئید باعث لاغری می‌ شود؟

 

قرص کم کاری تیروئید، قرص لووتیروکسین نام دارد. نحوه مصرف این قرص بسته به این است که کم‌کاری تیروئید در فرد تا چه حد است. با توجه به این نکته، پزشک دوز و نحوه مصرف دارو را تعیین می‌کند. تحقیقات نشان داده است که زمانی که فرد شروع به مصرف لووتیروکسین می‌کند معمولا حدود ۱۰ درصد از وزن خود را از دست می‌دهد. کاهش وزن بر اثر مصرف قرص لووتیروکسین در بازه زمانی کوتاه و بلافاصله بعد از شروع به مصرف مشاهده نمی‌شود. ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا تاثیر آن در لاغری را ببینید.

دقت داشته باشید که لووتیروکسین در مبتلایان به تیروئید با هدف کاهش وزن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه هدف از مصرف این دارو، تنظیم هورمون‌های تیروئید است. با این حال در ابتدای مصرف ممکن است کاهش وزن مشاهده شود اما چنین نیست که در هر ماه که این دارو را مورد استفاده قرار می‌دهید، لاغرتر هم بشوید. لووتیروکسین قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید نیست؛ قرصی است که عمکلرد بهتر تیروئید را سبب شده و متابولیسم را بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه به تناسب اندام هم کمک خواهد شد.

 اگر مبتلا به کم کاری تیروئید هستید، با مشورت پزشک خود می‌توانید برای خرید قرص لاغری اقدام کرده و در کنار آن با تغییر در سبک زندگی تمرینات ورزشی انجام دهید تا لاغر شوید.

کم کاری تیروئید

غده تیروئید یک غده پروانه‌ای شکل کوچک است که درست جلوی گردن قرار دارد. تنظیم سوخت و ساز بدن یکی از مهم‌ترین عملکردهای این غده در بدن به شمار می‌آید. غده تیروئید هورمون تیروکسین و تری یدو تیرونین را تولید و به داخل خون ترشح می‌کند. کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید دو نوع از اختلالات غده تیروئید محسوب می‌شوند. هنگامی که غده تیروئید به مقدار کافی هورمون‌های مهم و ضروری را تولید و ترشح نمی‌کند، کم کاری تیروئید به وجود می‌آید. کم کاری تیروئید در مراحل اولیه اغلب نشانه خاصی ندارد اما با گذشت زمان کم‌کم خود را نشان می‌دهد. موارد زیر را می‌توان از جمله علائم کمکاری تیروئید دانست:

  • خستگی
  • افزایش حساسیت به سرما
  • یبوست
  • خشکی پوست
  • افزایش وزن
  • صورت پف آلود
  • ضعف عضلانی و تورم مفاصل
  • بالا رفتن سطح کلسترول خون
  • قاعدگی‌های سنگین یا نامنظم
  • نازک شدن موها
  • کاهش ضربان قلب
  • افسردگی
  • اختلال در حافظه
  • بزرگ شدن غده تیروئید (گواتر)

 کم کاری تیروئید

اگرچه کم کاری تیروئید اغلب در زنان میان‌سال و مسن اتفاق می‌افتد اما هر شخصی در هر سن و سالی می‌تواند درگیر این بیماری شود؛ حتی نوزادان.

همان‌طور که مشاهده کردید افزایش وزن به عنوان یکی از علائم کم کاری تیروئید عنوان شد. افزایش وزنی که عاملش پرخوری و کم تحرکی نباشد و شما به شخصه هیچ نقشی در بیشتر شدن آن نداشته باشید، بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند است. با وجود کم کاری تیروئید چگونه می‌توان وزن را کنترل کرده و مانع از افزایش وزن و چاقی شد؟

قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید

با مصرف برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان به کنترل ترشح هورمون تیروئید کمک کرده و نقش موثری در کاهش وزن و لاغری داشت. بهترین قرص لاغری برای کم کاری تیروئید ویتامین‌های زیر می‌تواند باشد:

ویتامین های گروه B

همه ویتامین‌های گروه B عملکرد غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین مکمل یا قرصی که تمامی ویتامین‌های گروه ب را در خود جای داده باشد، یک قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند باشد. از میان ویتامین‌های ب، ویتامین B2، B3، B6 و B12 نقش مهم‌تری در عملکرد تیروئید دارند.

ویتامین B2: کمبود این ویتامین در تولید و ترشح هورمون تیروئید اختلال ایجاد می‌کند.

ویتامین B3 یا نیاسین: سطح هورمون تیروئید را در حالت تعادل نگه می‌دارد.

ویتامین B6: بدون این ویتامین غده تیروئید نمی‌تواند از عنصر ید به طور موثر استفاده نماید.

ویتامین B12: کم کاری تیروئید با اختلال در گوارش، جذب ویتامین B12 را کاهش می‌دهد.

با توجه به موارد عنوان شده بهتر است مبتلایان به کم کاری تیروئید در رژیم غذایی خود حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های فوق یا قرص ویتامین B استفاده کنند.

 ویتامین ب

ویتامین D

مطالعات نشان داده است که مصرف قرص ویتامین D موجب افزایش سطح TSH در مبتلایان به کم کاری تیروئید می‌شود. همچنین کمبود ویتامین دی می‌تواند تاثیر لووتیروکسین (داروی کم کاری تیروئید) را در مصرف کنندگان کاهش دهد. بنابراین در صورت ابتلا به کمکاری تیروئید سعی کنید با قرار گرفتن در زیر نور خورشید به مقدار کافی سطح ویتامین دی را در بدن خود افزایش دهید و یا از مواد غذایی حاوی این ویتامین یا مکمل‌های غذایی کمک بگیرید. ویتامین دی قرص لاغری برای کم کاری تیروئید نیست اما در متابولیسم تاثیرگذار است.

 ویتامین دی

روی

عنصر روی (زینک) در تبدیل هورمون تیروئید T4 به T3 نقش داشته و به بهبود عملکرد غده تیروئید کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی روی و همچنین قرص زینک سطح T3 را در بدن به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. مصرف روزانه ۸ تا ۱۱ میلی گرم روی برای هر فرد بالغ لازم است. با استفاده از زینک می‌توانید به ارتقا سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن خود نیز کمک کنید.

سلنیوم

عنصر سلنیوم از سنتز تیروئید پشتیبانی می‌کند و در درمان کم کاری تیروئید موثر است. با خوردن مواد غذایی از قبیل ماهی سالمون، ساردین و میگو می‌توانید به تامین سلنیوم مورد نیاز بدن خود کمک کنید. قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند شامل قرص سلنیوم نیز باشد.

مس

عنصر مس تولید هورمون تیروکسین را تحریک کرده و به تعادل ترشح هورمون تیروئید کمک می‌کند. همچنین مس برای سنتز فسفولیپیدها که برای تحریک ترشح تیروئید ضروری هستند نیز لازم است. مس را نیز از طریق خوردن سبزیجات سبز و همچنین مصرف مکمل‌‌ها می‌توانید برای بدن خود تامین نمایید.

امگا ۳

مصرف قرص امگا ۳ و روغن ماهی نیز می‌تواند قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید محسوب شود. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف امگا ۳ می‌تواند به عملکرد صحیح غده تیروئید کمک کند. امگا ۳ با کاهش مقدار التهاب در بدن در عملکرد صحیح تیروئید موثر است.

مصرف مواد غذایی حاوی ید

کمبود ید در بدن می‌تواند منجر به کم کاری تیروئید شود بنابراین بدیهی است که با مصرف مواد غذایی حاوی ید می‌توان هم به پیشگیری از بروز کم کاری تیروئید کمک کرد و هم در بهبود این بیماری گامی موثر برداشت. سعی کنید در رژیم غذایی خود حتما از نمک‌های ید دار و غذاهای دریایی استفاده کنید تا بدن شما با کمبود این ماده مغذی روبرو نشود.

 نمک ید دار

نکته: در کنار مصرف هر یک از مکمل‌های غذایی که در قسمت بالا عنوان شدند، هرگز نباید مصرف قرص تیروئید خود را (لووتیروکسین) کنار بگذارید.

لاغری سریع برای کم کاری تیروئید

اگرچه کم کاری تیروئید موجب چاقی می‌شود اما معمولا این افزایش وزن بیش از ۳ تا ۵ کیلوگرم نیست و نباید فکر کنید که در صورت کم کاری تیروئید مثلا ۲۰ کیلو چاق خواهید شد.

با این وجود با استفاده از راهکارهای زیر نیز می‌توانید با وجود کم کاری تیروئید به کنترل وزن خود و پیشگیری از چاقی کمک کنید:

  • مصرف کربوهیدرات‌ها و قندهای ساده را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  • غذاهای ضد التهابی همچون ماهی‌های چرب، روغن زیتون، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز را بیش از گذشته در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • کم کاری تیروئید عملکرد دستگاه گوارش را کند می‌کند بنابراین بهتر است وعده‌های غذایی خود را بیشتر کرده و در عوض در هر وعده مقدار غذای کمتری بخورید.
  • با یادداشت کردن مواد غذایی که می‌خورید و مقدار کالری آنها می‌توانید کنترل بهتری روی مقدار مصرف خود داشته باشید.
  • فعالیت بدنی خود را افزایش دهید تا کالری بیشتری بسوزانید.
  • درست طبق تجویز پزشک خود از قرص تیروئید خود استفاده نمایید و هرگز آن را کنار نگذارید.

رژیم کاهش وزن برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

به جز مصرف قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به لاغری مبتلایان به اختلالات تیروئید شود. غذاهای مفید برای کم‌کاری تیروئید شامل موارد زیر است:

  • تخم مرغ: تخم مرغ را به طور کامل مصرف کنید یعنی هم سفیده و هم زرده آن را بخورید. مقادیر قابل توجهی ید و سلنیوم در زرده تخم مرغ وجود دارد و سفیده آن نیز غنی از پروتئین است.
  • گوشت: همه انواع گوشت از جمله مرغ، گوشت گوسفند، گوشت گاو و گوشت بره می‌توانند برای کاهش وزن افراد مبتلا به مشکل تیروئید مفید باشند. بهتر است از گوشت بدون چربی استفاده شود.
  • ماهی: غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.
  • سبزیجات: همه انواع سبزیجات از جمله سبزیجات چلیپایی به خصوص اگر پخته شوند، برای کنترل کم کاری تیروئید عالی هستند.
  • میوه‌ها: توت، موز، پرتقال و گوجه فرنگی از میان میوه‌ها برای تیروئید بهترین هستند.
  • دانه‌های بدون گلوتن: مثل برنج، گندم سیاه، کینوا، چیا و کتان نیز برای کاهش وزن این افراد مناسب به نظر می‌رسند و مواد مغذی بسیاری را نیز در خود جای داده‌اند.
  • لبنیات: کلیه محصولات لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر نیز فواید بسیار برای کنترل کم‌کاری تیروئید دارند.
  • نوشیدنی‌ها: بهتر است افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید مصرف آب و نوشیدنی‌های بدون کافئین را نیز در رژیم روزانه خود قرار دهند.

سالمون

نمونه یک رژیم غذایی هفتگی برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

به رژیم غذایی زیر که با هدف کاهش وزن مبتلایان به کم کاری تیروئید تهیه شده، توجه کنید:

شنبه:

  • صبحانه: تخم مرغ با نان تست
  • ناهار: سالاد مرغ با ۲ تا ۳ عدد بادام برزیلی
  • شام: مرغ و سبزیجات سرخ شده همراه با چند قاشق برنج

یکشنبه:

  • صبحانه: بلغور جو دوسر همراه با ¼ پیمانه از انواع توت
  • ناهار: ماهی سالمون کبابی
  • شام: ماهی پخته شده با لیمو، آویشن و فلفل سیاه

دوشنبه:

  • صبحانه: نان تست با تخم مرغ
  • ناهار: اگر چیزی از شب قبل باقی مانده همان را بخورید (اگر نمانده سالاد مرغ)
  • شام: میگو با سالاد کینوا

سه شنبه:

  • صبحانه: دانه چیا، یک پیمانه ماست یونانی، نصف قاشق چایخوری وانیل و مقداری میوه خرد شده را با هم ترکیب کرده و میل کنید. (یک شب قبل باید آن را درست کنید)
  • ناهار: اگر از شام دیشب چیزی مانده همان را بخورید
  • شام: گوشت بره گریل شده همراه با سبزیجات پخته

چهارشنبه:

  • صبحانه: اسموتی موز یا توت
  • ناهار: ساندویچ مرغ
  • شام: گوشت آب پز شده بدون چربی همراه با سبزیجات

پنج شنبه:

  • صبحانه: تخم مرغ، قارچ و کدو سبز
  • ناهار: سالاد تن ماهی با تخم مرغ آب‌پز
  • شام: پیتزای مدیترانه‌ای خانگی همراه با زیتون و گوجه فرنگی

جمعه:

  • صبحانه: املت در کنار سبزجات
  • ناهار: سالاد سبزیجات در کنار کینوا و مغزها
  • شام: استیک کبابی همراه با سالاد

کاهش وزن با چای سبز برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

محققان در میان نوشیدنی‌ها چای سبز را یکی از بهترین‌هایی می‌دانند که می‌تواند در کاهش وزن افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید نقش داشته باشد. وقتی تیروئید به اندازه کافی هورمون تولید نمی‌کند، متابولیسم کند شده و موجب می‌شود تا بدن در طی روز مقدار کالری کمتری را بسوزاند. اما چای سبز می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. در ابتدا بسیاری از پژوهشگران اثرات قابل توجه چای سبز در کاهش وزن را مربوط به کافئین می‌دانستند اما با مطالعات بیشتر مشخص شد که ترکیب کافئین و کاتچین که نوعی فلاونوئید است می‌تواند به تجزیه چربی‌ها کمک کرده و خاصیت چربی‌سوزی بسیار چشمگیری را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

 چای سبز قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید

دقت کنید که اگر چای سبز خود را همراه با قند یا شکر بنوشید، در واقع کالری را افزایش داده‌اید و لاغر شدن را برای خود سخت‌تر کرده‌اید. چای سبز همچنین دارای خواص ضد سرطانی است و بر اساس پاره‌ای از مطالعات می‌توان گفت که در جلوگیری از سرطان تیروئید نیز می‌تواند مفید واقع شود.

مقدار مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری

هرگز نباید قرص لووتیروکسین را با هدف لاغری مورد استفاده قرار دهید. این دارو یک قرص لاغری نیست. فقط مبتلایان به کم‌کاری تیروئید، زیر نظر پزشک مجاز به استفاده از این دارو هستند. بیماری کم‌کاری تیروئید که بسیار شایع هم هست، در صورت عدم درمان منجر به چاقی می‌شود. با مصرف لووتیروکسین می‌توان در کنار تنظیم هورمون تیروئید، وزن را هم به حد تعادل رساند. مقدار مصرف لووتیروکسین را پزشک تعیین می‌کند. نحوه مصرف معمولا به این صورت است که این قرص باید نیم ساعت قبل از صبحانه با معده خالی مصرف شود. با هدف لاغری از این قرص خودسرانه استفاده نکنید.

گفتار پایانی

کم کاری تیروئید، چاقی و افزایش وزن را در پی خواهد داشت و این خبر برای مبتلایان به این بیماری اصلا خبر خوشایندی نیست. خوشبختانه با مصرف برخی غذاها و مکمل‌ها می‌توان افزایش وزن ناشی از تیروئید را کنترل کرده و به وزن ایده‌آل نزدیک‌تر شد. قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی باشد که به طور کامل در این مقاله خدمت شما همراهان مثبت سبز معرفی شدند. برای لاغر شدن با وجود داشتن بیماری کم کاری تیروئید از راهکارهای عنوان شده در این مقاله کمک بگیرید و ما را از نظرات خود مطلع نمایید.

 سایت منبع : مجله مثبت سبز

چشم سوم: رازی که از شما پنهان شده

 شاید از شنیدن کلمه چشم سوم متعجب شدید یا آن را خرافه‌ای بیش نمی‌دانید. اما حقیقت این است که شواهدی برای اثبات این پدیده وجود دارد. چشم سوم یا آجانا همان چاکرا ششم کالبد انرژیکی بدن شماست که نمود فیزیکی آن غده‌ی پینه آل در مغز است. این غده در عمق مغز و بین نیمکره‌های راست و چپ قرار گرفته و با قسمت پایین مغز، چشم‌چپ، بینی و زبان در ارتباط است. فعالیت غده‌ی پینه آل در مغز و وظیفه‌ی آن راز سربه‌ مهری برای پزشکان است. اطلاعات پزشکی به ما می‌گوید غده‌ی پینه آل یا صنوبری ملاتونین را ترشح می‌کند.

احتمالا این هورمون در تنظیم ریتم‌های شبانه‌روزی و پاسخ به نور ترشح می‌شود اما روانشناسان بر این باورند که غده‌ی پینه آل همان چشم سوم یا چاکرا آجانا است که مرکز خرد و بینش درونی و خلاقیت است. این چاکرا با بصیرت و روشن‌بینی ارتباط دارد و تمام حواس و انرژی‌های متضاد در این چاکرا جمع می‌شوند و به تعادل می‌رسند. هم‌چنین تمام فعالیت‌های عالی ذهن توسط این چاکرا کنترل می‌شود. فعالیت این چاکرا از طریق قدرت ذهنی به فرد امکان خلق واقعیت در دنیای فیزیکی را می‌دهد. خلاقیت و دانایی را تقویت و روشن‌بینی را افزایش می‌دهد. آنچه در این مقاله می‌خوانید گریزی کوتاه بر نشانه‌های این حقیقت رمزآلود است که شاید دانستن آن کلید گمشده‌ی کسانی باشد که همواره دغدغه‌های عالی‌تری نسبت به مردم عادی دارند و در جست‌وجوی حقیقت وجودی انسان، علت حضورش در دنیای فیزیکی و سرنوشت مبهم و غیرقابل‌پیش‌بینی او پس از مرگ هستند.

یک تمرین مفید برای آزمایش وضعیت چاکرا چشم سوم

انگشت شست دست راست خود را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از پیشانی خود و درست روبه روی فاصله‌ی بین دو ابرویتان قرار دهید و سعی کنید روی انگشتتان متمرکز شوید اگر در بین دو ابروی خود احساس گزگز یا خارش‌دارید این نشانه‌ی فعال بودن چاکرا آجنا یا همان چشم سوم شماست. حالا اگر فردی بتواند این احساس مورمور شدن یا خارش وسط پیشانی را از فاصله‌ی بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر هم احساس کند چشم سوم فعال‌تری دارد. در واقع در این تمرین هر چه فاصله بیشتر باشد نشانه‌ی فعال بودن بیشتر چشم سوم شماست. علائم و نشانه‌های دیگری می‌توانند نشانگر باز بودن چشم سوم باشند از جمله حساسیت به تاریکی و روشنایی، احساس درد در بین دو ابرو، اطلاع شهودی از وقایع آینده، درک و آگاهی زیاد نسبت به مشکلات فیزیکی بدن، تمرکز خوب و احساس یگانگی با نظام هستی ازجمله این علائم هستند.

روش‌های فعال کردن چشم سوم

تمرین حالت سجده: تحقیقات نشان می‌دهد نماز خواندن تأثیر مثبتی بر عملکرد صحیح چاکراها و پاک‌سازی و تعدیل انرژی آن‌ها دارد. تجمع انرژی‌های منفی در چاکرا چشم سوم باعث ایجاد احساساتی مانند غرور، خودبزرگ‌بینی و توهم و هم‌چنین سردرد می‌شود وقتی در حالت سجده قرار می‌گیرد انرژی‌های منفی تخلیه و انرژی‌ها با زمین مبادله می‌شوند و چاکرا چشم سوم به تعادل می‌رسد. سعی کنید روزانه چند بار در حالت سجده قرار بگیرید تا کم‌کم چاکرا چشم سوم شما فعال و متعادل شود.

کریستال درمانی و رنگ درمانی: کریستال‌هایی مانند اوپال، لاجورد و کلسیت آبی برای فعال‌سازی چاکرا چشم سوم مفید هستند. رنگ چاکرا چشم سوم نیلی است. توجه به رنگ نیلی و استفاده از آن در دکوراسیون منزل یا لباس‌ها می‌تواند به متعادل‌سازی این چاکرا کمک کند.

تغذیه‌ی مناسب: تحقیقات نشان می‌دهد برخی مواد غذایی مانند فلوراید که در خمیردندان و غذاهای فرآوری شده وجود دارد می‌تواند باعث جرم گرفتن غده‌ی پینه آل و اثر بازدارندگی بر عملکرد چشم سوم شود. در بعضی از کشورها استفاده از این ماده برای ساخت خمیردندان ممنوع شده است. برای پاک‌سازی غده پینه آل و فعال کردن چشم سوم فلوراید را از رژیم غذایتان حذف کنید و سبزیجات و میوه‌های تازه را جایگزین کنید.

مراقبه : مراقبه یک روش بسیار مفید برای تخلیه‌ی انرژی‌های منفی و رسیدن به آرامش است. وقتی استرس‌ها را دور می‌کنید و با کمک مراقبه آرامش عمیق را تجربه می‌کنید. گردش انرژی در بدنتان متعادل می‌شود. مراقبه هم‌چنین با تأثیر بر اعصاب امواج ذهنی را ساماندهی می‌کند و به باز شدن چاکراها کمک می‌کند.

تنفس سایشی : روشی است که در آن با استفاده از تنفس حرف (ح) به شکل ویژه و تمرکز بر ارتعاشات گلو انرژی حاصل از این ارتعاشات به چشم سوم منتقل می‌شود و باعث باز شدن تدریجی چشم سوم می‌شود. در این روش فرد به صورت همزمان به گلو و چاکرای چشم سوم پیشانی خود متمرکز می‌شود و با تکرار تنفس سایشی انرژی چشم سوم را افزایش می‌دهد.

چاکرا درمانی : لازم به ذکر است که گاهی عدم تعادل چشم سوم به دلیل افزایش بیش‌ازحد سطح انرژی در این چاکرا است اگر چاکرا گلو یا چاکرا تاج که در دو طرف چاکرا چشم سوم هستند مسدود باشند انرژی در چشم سوم محبوس می‌شود و آن را از تعادل خارج می‌کند پس برای تعدیل انرژی چشم سوم لازم است که چاکراهای گلو و فرق سرباز و متعادل باشند.

کمک گرفتن از تمرینات ویژه فعال‌سازی چشم سوم: لازم به ذکر است که فعال‌سازی چشم سوم یک شبه ممکن نیست و نیاز به مداومت و انجام تمرینات منظم دارد. شما می‌توانید با کمک یک استاد خبره و با انجام تمرینات ویژه به‌سرعت چشم سومتان را فعال کنید. تا با ارتباط با بینش درونی و تقویت خلاقیت بر تمام مشکلات زندگی قایق بیایید.

 سخن آخر

چشم سوم حقیقتی خارق‌العاده و مرموز است که اطلاعات زیادی در مورد مکانیسم آن در دسترس نیست. چشم سوم در کالبد انرژیکی همان چاکرا آجانا و در جسم فیزیکی غده پینه آل است و خاصیتی همانند یک ماهواره فرستنده و دستگاه گیرنده دارد، دقیقا همانند گوشی همراه شما، که می‌تواند داده‌ای را ارسال و یا دریافت کند. ازاین‌رو، به اعتقادات تمام اساتید جذب، با فعال کردن این غده یا چشم سوم، ما انسان‌ها می‌توانیم بیشتر و راحت‌تر ارتباطی سیگنالی بین خود و کائنات برقرار کنیم

همان‌گونه که ما انسان‌ها می‌توانیم قابلیت تله پاتی داشته باشیم، یعنی با فکر کردن به شخصی و رساندن خواسته‌هایمان به ایشان، مطلبی را درخواست کنیم بی‌آنکه از حواس پنج‌گانه خود استفاده کنیم، همان‌گونه هم می‌توانیم ارتباطی بین خود و کائنات و بینش درونی‌مان میسر کنیم. جالب توجه هست بدانید که اگر با شخصی که چشم سوم فعالی دارد، صحبت کنید متوجه برخورد خاص و دیدگاه متفاوت به زندگی با دیگر افراد دارند.

چراکه این اشخاص با قوانین و مقررات جهان هستی آشنا شده‌اند و آن‌ها را درک کرده‌اند، به همین سبب همیشه روحیه‌ی قوی و نگاه فوق‌العاده مثبتی به زندگی دارند، چراکه درک کرده‌اند این دنیا بر روی انرژی بنا شده است، و آن‌ها می‌توانند به هر خواسته‌ای که دلشان می‌خواهد برسند. فعال‌سازی چشم سوم گامی بلند است به سمت کشف حقیقت زندگی و ارتباط راستین با خود حقیقی و قدرت بی‌نظیر کائنات برای زندگی بی نظیر در جهان فیزیکی و آرامش کامل برای روح زوال ناپذیری که هم‌اکنون در کالبدی فیزیکی انسان بودن را تجربه می‌کند.

منبع : مجله مثبت سبز

بررسی جلوبندی خودرو

 بررسی جلوبندی خودرو چیست؟ ماشین ‌ها از قسمت ‌های مختلفی تشکیل شده ‌اند که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده داشته و در عملکرد صحیح آن‌ ها نقش دارند؛ یکی از مهم‌ترین این بخش ‌ها سیستم جلوبندی خودرو نام دارد و همانطور از نامش مشخص است قسمت جلویی ماشین، فرمان و میل فرمان را در بر می‌ گیرد. این قسمت به دلیل آن که باعث حفظ تعادل خودرو هنگام حرکت یا در حالت سکون در مسیر های ناهموار می ‌شود، از اهمیت ویژه‌ای میان رانندگان برخوردار بوده و به طور مداوم مورد بررسی قرار  می‌گیرد.

اکثر اوقات روند بررسی جلوبندی خودرو کمی زمان ‌بر است و هزینه بالایی دارد، به همین خاطر افراد چندان مایل به انجام آن نیستند تا زمانی که دیگر بخش‌ های ماشین نیز دچار خرابی و نقص شده و به هزینه هنگفتی برای تعمیر آن نیاز است؛ اما جای نگرانی نیست زیرا سایت تابش خودرو در این مقاله این مشکل را رفع کرده و با راهنمایی شما بیان می‌کند که چه زمانی نیاز به بررسی جلوبندی خودرو است.

جلوبندی خودرو چیست؟

از گذشته تا کنون هر ماشینی که تولید شده دارای جلوبندی بوده است؛ زیرا در نبود آن تعادل خودرو از بین می ‌رود به گونه‌ای که با هر تکان و لرزشی بدنه خودرو آسیب دیده و دچار خسارات جبران ‌ناپذیری می‌ شود. قسمت جلوبندی که شامل قسمت زیرین و جلویی خودرو است باعث شده تا ارتباط بین اتاق خودرو و شاسی با جاده برقرار شود و راننده بهتر بر روی ماشین خود کنترل داشته باشد.

اجزای تشکیل‌ دهنده جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو از اجزای مختلف و زیادی تشکیل شده که خرابی هر کدام از آن ‌ها منجر به اختلال در رانندگی می ‌شود؛ ما در این قسمت از مقاله قصد داریم با بیان مهم ‌ترین اجزا جلوبندی خودرو، شما را با آن ‌ها آشنا کرده و روند زمان بررسی آن را کاهش دهیم. این اجزا عبارتند از:

  • چرخ‌ ها و اجزای مربوط به آن

  • میل موج ‌گیر یا میل تعادل

  • سیستم تعلیق

  • طبق‌ ها

  • فنر و کمک فنرها

  • رام

  • فرمان و میل فرمان

  • اکسل

  • سیبک

  • بلبرینگ

  • سگ دست

  • شغال دست

نحوه بررسی جلوبندی خودرو

همان طور که گفته شد جلوبندی خودرو تاثیر زیادی بر عملکرد صحیح خودرو می‌گذارد؛ بنابراین باید نهایت وسواس و دقت را در نگهداری از آن به کار برد تا هزینه هنگفتی به بار نیاورد.

جلوبندی خودرو نه تنها باید هر سه ماه یک بار بررسی شود بلکه هنگام فروش نیز باید توسط کارشناسان ماهر سلامت آن تایید شود تا خریدار پس از خرید نیز هزینه مضاعفی را خرج تعمیر آن نکند و ماشین را با قیمت مناسبی خریداری کند تا متضرر نشود. به طور کلی برای بررسی و عیب‌ یابی جلوبندی خودرو سه روش وجود دارد که ما در این قسمت به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

توجه به علائم خرابی جلوبندی خودرو

یکی از رایج ‌ترین روش ‌ها که فرد را به سرعت از خرابی آگاه می ‌کند علائم خرابی جلوبندی است که خودرو را به صورت حرکت خشک و سفت فرمان، لرزش و کشیده شدن فرمان در پیچ ‌ها، ناهمگونی آج تایرها، روغنی بودن قطعات جلوبندی، خرابی دستگاه تعلیق، صدا های غیر عادی هنگام عبور از موانع، تغییر زاویه چرخ ‌ها، پاسخ نامناسب خودرو به هنگام آزمون تکان و تقه زدن در ابتدای حرکت نشان می ‌دهد.

بازدید چشمی جلوبندی خودرو

در مرحله بعد کارشناس پس از تست رانندگی و بازدید چرخ ‌ها، آن‌ ها را باز کرده و به صورت دقیق هر قطعه را مورد آزمون و خطا قرار می‌ دهد.

استفاده از دستگاه عیب ‌یابی جلوبندی خودرو

در مرحله آخر کارشناس برای اطمینان خاطر با دستگاه عیب ‌یابی جلوبندی خودرو کوچک ‌ترین قطعات را مورد بررسی قرار داده و آن ‌ها را تست می ‌کند. در نهایت پس از عبور از این سه مرحله باید تعمیرات را آغاز کرد تا به مرور زمان خودرو دچار آسیب بیشتری نشود.

 

بررسی جلوبندی خودرو چیست؟

منبع : تابش خودرو

نشانه های ظاهری پرندگان مهاجر

 

بیش از نیمی از ۱۰ هزار گونه پرنده‌ای که در دنیا زندگی می‌کنند، مهاجر اند. مهاجرت را شاید بتوان پیچیده‌ترین رفتار پرندگان دانست که هنوز انسان موفق به شناخت بسیاری از رموز آن نشده است. مهاجرت پیچیده است و پرنده برای موفقیت در طی مسیرهایی چند هزار کیلومتری نیاز به ابزاری تخصصی شده و کارآمد دارد. بال‌های کشیده، عضلات سینه‌ی قوی و سیستم فوق‌العاده‌ی تنفس و گردش خون، تنها بخشی از این ابزار کارآمد برای طی مسیر است. اما مطالعه‌ای اخیرا نشان داده است که پرندگان مهاجر یک ویژگی دیگر هم نسبت به پرندگان بومی دارند: پرهای روشن تر!

«تمام مطالب منتشر شده در وبلاگ آوای بوم نشان دهنده نظرات نویسنده مطلب بوده و لزوما دیدگاه‌های انجمن را منعکس نمی‌کند.»


برای پرندگانی که در طول روز مهاجرت می‌کنند، پرواز در زیر نور خورشید مشکلی بزرگ دارد و آن هم گرمای سوزان آفتاب است. ساعت‌ها پرواز در زیر نور مستقیم آفتاب می‌تواند بسیار خسته کننده و انرژی بر بوده و توان پرنده را برای طی کردن مسیر با موفقیت، به چالش بکشد. بنابراین پرندگان مهاجر نیاز به ابزاری برای مقابله با این مشکل دارند و داشتن پرهای روشن‌تر ابزاری به همین منظور است.

 

پرندگان بر خلاف پستانداران رنگ‌های بسیار مختلفی دارند. برخی از پرندگان مانند زنبورخوار اروپایی رنگ‌های جیغی دارند که ترکیب آن‌ها پرنده را بسیار زیبا کرده است، برخی دیگر از پرندگان مانند بوتیمار رنگ‌ استتاری دارند که مانع آن میشود که طعمه یا شکارگر به راحتی آن را پیدا کند و برخی دیگر از پرندگان مانند اردک سرحنایی تفاوت آشکاری را در رنگ ماده و نر نشان میدهند که در واقع دلیل آن استفاده‌ی نر از جذابیت ظاهری برای جذب جفت است. حال دانشمندان به دلیل جدیدی برای رنگ‌ بندی پرندگان دست یافته‌اند که نشان میدهد ما کماکان ممکن است علت بسیاری از رنگ‌ها را در پرندگان ندانیم. پیش از این نیز این فرض مطرح شده بود که رنگ تخم پرندگانی که در مناطق سردسیر زندگی میکنند تیره تر است تا بتوانند گرمای بیشتری را جذب کنند.

البته رنگ روشن‌تر پر در پرندگان مهاجر احتمالا تنها ابزار مقاومت در برابر گرمای سوزان آفتاب نیست. به طور مثال پرندگان مهاجر گاهی برای رسیدن به هوای خنک تر که تحمل آن راحت‌تر باشد، ارتفاع خود را بیشتر میکنند تا از گرمای بازتاب شده از زمین در امان بمانند.

پژوهشگران در این مطالعه‌ی اخیر ۲۰ هزار تصویر از ۱۰۶۱۸ گونه را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که هرچه مسافت مهاجرت پرنده بیشتر باشد، رنگ پرهای آن روشن تر میشود. البته این قانون کلی استثناهایی نیز داشت. بازه‌ی تفاوت میزان روشن بودن پر از پرندگانی که بیشترین مسافت مهاجرت را داشتند تا پرندگانی که اصلا مهاجرت نمی‌کردند در حدود ۴ درصد بود. گرچه این رقم محدود است اما باید در نظر داشت که این علت رنگ‌بندی بدن پرندگان که به تازگی کشف شده، تنها یکی از علل رنگ بدن پرندگان است و رنگ پرهای هر پرنده‌ای را ترکیبی از موارد مختلف تعیین می‌کند.

منبع : آوای بوم 

راهنمای خرید دستگاه عرق گیری آلپ

 دستگاه تقطیر به دستگاهی گفته می شود که از آن برای گرفتن عصاره گیاهان استفاده می شود. به عبارتی دستگاه تقطیر آلپ ، برای عرق گیری و گلاب گیری در عطاری‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها استفاده می شود و یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد کسب و کار خانگی می باشد و می‌تواند برای چندین نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند. دستگاه‌ تقطیر و دستگاه گلاب گیری آلپ در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شود. از دستگاه‌ تقطیر برای عرق گیری گیاهانی مانند (خارشتر، نسترن، کاسنی، اسطوخودوس،طارونه، گل گاوزبان، بومادران، نعناع، بادرنجبویه، بید مشک، زالزالک، آویشن و ...) استفاده می شود.

راهنمای خرید دستگاه تقطیر آلپ:

در ادامه به ویژگی های کلی درباره دستگاه تقطیر آلپ و دستگاه گلاب گیری می پردازیم. در ساخت دستگاه‌ تقطیر و گلاب گیری در ظرفیت های صنعتی از ورق استیل نگیر  ۳۰۴ و در ظرفیت های خانگی از آلومینیوم استفاده شده است، از خواص این نوع ورق می توان به ضد زنگ بودن آن اشاره کرد. هم چنین این ورق استیل بو نمی گیرد. ضخامت آن ۰/۵ میل می ‌باشد و جوش اتصالات آن از قلع پاک می باشد. این در حالی است که سایر رقبا در بازار در ساخت دستگاه تقطیر از۲۰ درصد قلع و ۸۰ درصد سرب استفاده می‌کنند برای اینکه سود بیشتری ببرند. در حالیکه به دلیل وجود سرب این عمل باعث بروز سرطان و بیماری‌های مختلف در بدن می شود.

 
 

شرکت آلپ صنعت در تولید و ساخت دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری برای اتصالات موجود در آن از نقطه جوش استفاده نمی کند بلکه دو سر ورق روی هم تا شده و پرس می کند سپس روی آن از قلع استفاده کرده، که این کار زحمت زیادی دارد اما کیفیت کار را بالا می برد و طول عمر دستگاه  را زیاد تر می کند.

 

 سایر گروه های صنعتی در تولیدات خود از این تکنولوژی استفاده نکرده اند. از عوارض استفاده از نقطه جوش می توان به زنگ زدگی و سوراخ شدن ورق از قسمت جای جوش ها اشاره کرد چون نیکل ورق می سوزد  و دستگاه گلاب گیری پس از مدتی بلااستفاده می‌شود.

دستگاه‌ تقطیر از دو بخش گرم کننده و سرد کننده تشکیل شده است و قابلیت جداسازی چند نوع مایع ساده و پیچیده را دارد. مکانیزم این دستگاه بر مبنای تبدیل مایع به بخار می باشد. یعنی بعد از جوش آمدن مخلوط آب و گیاه، بخار تولید شده توسط قسمت کندانسور سرد شده و تبدیل به مایع که همان عرق یا گلاب می باشد، می‌شود.

 

اگر قصد خرید دستگاه گلاب گیری را دارید، لازم است بدانید دستگاه‌ های تولید شده در شرکت آلپ صنعت در دو نوع خانگی و صنعتی تولید شده اند و در ساخت آنها سعی شده است که از قطعات بسیار مرغوبی استفاده شود. در ادامه این متن توضیحات مختصری در خصوص دستگاه تقطیر آلپ خانگی و صنعتی ارائه می‌شود.

2

دستگاه تقطیر خانگی: یک دستگاه بسیار کامل و مجهز است که دارای واشر سیلیکونی و بست آب بندی شده می باشد و هنگام استفاده به خمیرگیری و یا گچ گرفتن و سایر کارهای جانبی برای آماده کردن دستگاه نیازی ندارد. هنگام استفاده از دستگاه گلاب گیری واشر دار، کافی است که شما گیاه مورد نظرتان را به همراه آب داخل دیگ بریزید سپس کندانسور را روی آن قرار دهید و چفت های دستگاه را ببندید.

 

به دلیل وجود واشر بو و یا بخار حاصل شده از گیاه، بیرون نمی زند و با خیال راحت در هر مکانی می توان عرق گیری انجام داد. مهم ترین مزیت دستگاه گلاب گیری خانگی وزن سبک آن و امکان جا به جایی راحت آن، هم چنین امکان عرق گیری گیاهان با روش بهداشتی و ارگانیک در منزل و قیمت بسیار مناسب آن می باشد.

با توجه به سایز دستگاه قیمت های متفاوتی برای دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری خانگی از نوع واشر دار وجود دارد. یکی از مرغوب ترین و قدیمی ترین دستگاه تقطیر خانگی دستگاه گلاب گیری مسی یا همان دستگاه تقطیر مسی می باشد. به دلیل استفاده از مس در ساخت دیگ مسی این دستگاه، قیمت گلاب گیر مسی بالاتر از سایر دستگاه های تقطیر خانگی می باشد.

دستگاه تقطیر صنعتی: دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری صنعتی تمام استیل می باشد و به صورت یک پارچه و بدون جوش تولید شده است که مخصوص صنایع غذایی می باشد. دارای مبدل خنک کننده از جنس استیل ۳۰۴ مباشد و راندمان کاری بسیار بالایی دارد. از این نوع دستگاه‌ برای مصارف خانگی، عطاری ها، کارگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

 

از بابت اندازه، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و بسیار سبک و قابل حمل می باشد. دارای واشر سیلیکونی نسوز می باشد و هیچ بخاری از دستگاه گلاب گیری یا عرق گیری صنعتی خارج نمی‌شود. این نوع دستگاه‌ از یک دماسنج و شیر مخصوص برای خروج گازهای اضافه، کف چدن از جنس ps16 برای سریعتر به جوش آمدن مایع و جنس نچسب برخوردار می باشد، هم چنین رنگ و مزه عرق را تغییر نمیدهد. دارای یک پمپ آب می باشد برای کم کردن مصرف آب. به راحتی می توانید از این نوع دستگاه تقطیر یا گلاب گیری در منزل و یا عطاری استفاده کنید.

انواع مختلف دستگاه تقطیر آلپ به شرح زیر می باشد:

1.دستگاه تقطیر و گلاب گیری دو جداره

 

2. دستگاه تقطیر و گلاب گیری دوجداره عرق سرد کن دار (داخل لوله، کندانسور مخروطی شکلی وجود دارد که باعث می شود در طول عملیات تقطیر عرق و عصاره سرد تولید شود.)

3. دستگاه تقطیر و گلاب گیری تک جداره ( به دلیل نداشتن کندانسور، محصول خروجی و عرق تولید شده گرم است.)

دستگاه تقطیر از دو مخزن تشکیل شده است که در مخزن بالایی آن، آب و یخ، و در مخزن پایینی دستگاه، گیاه مورد نظرتان را که می‌خواهید آن را بگیرید، می‌ریزید.

 

نسبت آب و یخ و گیاه مورد نظر شما باید 1/2 باشد، برای مثال اگر دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری  شما 10 لیتری باشد، باید 5 لیتر آب و یخ در محفظه بالا، 5 لیتر(کیلوگرم) گیاه در محفظه پایین بریزید. بعد از تنظیم این میزان، دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری را روشن کنید و منتظر باشید تا با وارد کردن گرما،آب شروع به بخار شدن بکند. در محفظه دیگر بر اساس سیستم های موجود، عرق گیاه از بخار آب جدا می شود و به صورت قطره های کوچکی داخل محفظه مخصوص جمع می شود. طراحی منحصر به فرد و کارکرد بسیار ساده دستگاه تقطیر و دستگاه گلاب گیری تولیدی در شرکت آلپ صنعت باعث شده تا به آسانی در منازل بتوان از این دستگاه استفاده کرد. هم چنین این دستگاه را می توان روی اجاق گاز در منزل و یا اجاق گازهای صنعتی نیز استفاده کرد. ویژگی دیگر این دستگاه این است که قابلیت اضافه کردن شعله را به زیر مخزن دستگاه دارا می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تقطیر و دستگاه گلاب گیری شرکت آلپ صنعت:

دیگ جوش آلومینیمی ضد زنگ: منظور از دیگ همان مخزن دستگاه است که داخل آن را با آب پر می کنیم سپس گیاه مورد نظر را داخل آن قرار می دهیم و روی شعله میگذاریم. در ساخت این دیگ از جنس آلومینیوم ضخیم استفاده شده تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود و همچنین برای اینکه عرق بو نگیرد. ضمنا این دیگ از مواد اولیه بسیار مرغوبی تهیه شده است تا طول عمر آن بالا برده شود.

قسمت مخروطی تقطیر: علت اینکهه این قسمت به شکل مخروط شده است این است که، وقتی بخار گرم حاصل از جوش آمدن مخلوط گیاه و آب به این قسمت می رسد، به آب تبدیل می شود و از طریق انحنای پایینی مخروط، وارد لوله دوجداره خروجی می شود.

 

قسمت لوله دو جداره خروجی:این لوله برای خروج عرق یا گلاب خالص به دست آمده از دستگاه تقطیر که توسط انحنای پایینی مخروطی به داخل آن هدایت می شود، طراحی شده است. علت دوجداره بودن لوله این است که، عرق خروجی هر چه بیشتر سرد شود تا هم بخار با فشار زیاد را مهارکرده باشد و هم محصول عرق آن با کیفیت تر باشد.

قسمت سرد کننده بخار حاصل از گیاه ( کندانسور): این قسمت در واقع همان قسمت بالایی مخروطی دستگاه تقطیر می باشد که باید در طول مراحل عرق گیری همیشه پر از آب سرد باشد تا قسمت مخروطی را خنک نگه دارد.

سرشلنگ: این قطعه در قسمت سرد کننده بخار تعبیه شده است و برای خروج آب گرم از طریق شلنگ مورد استفاده قرار می گیرد، هم چنین در انتهای این لوله دو جداره، شیری تعبیه شده تا آب سرد وارد آن شود. این آب سرد با جریان پیدا کردن در لایه بیرونی لوله دو جداره به اطراف مخروطی هدایت می شود و به وسیله مخروطی گرم می شود و از قسمت سرشلنگ خارج میشود( آب گرمتر همواره بالاتر از آب سرد قرار می گیرد)

منبع : م

 

بهترین انتخاب برای پکیج برقی

 پکیج برقی

امروزه، پکیج یا دستگاه حرارتی معمولاً در هر خانه‌ای یافت می‌شود، که اکثر مردم از آن برای گرم کردن محیط و تهیه‌ آب گرم برای مصارف بهداشتی استفاده می‌کنند. در این مقاله، با محصولی منحصر به فرد با نام پکیج برقی از شرکت آلپ هلدینگ آشنا خواهیم شد. این محصول به خریداران عزیز، به‌عنوان یک الگوی برقی مطرح شده است. یکی از قابلیت‌های این دستگاه، عدم نیاز به استفاده از منابع انرژی غیرقابل بازیافت مانند گاز، گازوئیل و یا نفت می‌باشد. به راحتی شما می‌توانید به منظور استفاده از این دستگاه، آن را به برق وصل کنید، بدون نیاز به سایر منابع انرژی. در مقابل، در پکیج‌های گازی، نیاز است که از گاز برای کارکردن دستگاه استفاده کنید. این محصول با تکنولوژی جدید، در دسته‌ی دیگری از پکیج‌های موجود در بازار جای دارد، که بازدهی آن از محصولات قبلی بیشتر بوده و همچنین دارای مدیریت انرژی عالی است.

بنابراین، پکیج برقی برای مکان‌هایی که دسترسی به سوخت فسیلی ندارند، گزینه مناسبی است. آلپ هلدینگ، اولین سازنده و مخترع پکیج برقی در ایران است که در سال‌های اخیر توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. پکیج‌های برقی این گروه صنعتی، تمامی استانداردهای مورد نیاز برای خرید پکیج را دارا می‌باشند و هیچ شکایتی از طرف خریداران در مورد خرید این نوع دستگاه‌ها وجود ندارد. پکیج برقی و سایر محصولات آلپ هلدینگ، بارها و بارها در طول ساخت و تولید بررسی و تحلیل شده و از آزمون و خطاهای زیادی گذر کرده‌اند تا در نهایت یک محصول بی نقص و عالی را به خریداران پکیج برقی ارائه دهد.

پکیج برقی آلپ، با تمامی اجزای وارداتی و عمر بسیار طولانی، گزینه مناسبی برای مکان‌هایی است که دسترسی به سوخت‌های فسیلی ندارند. آلپ هلدینگ، اولین سازنده و مخترع پکیج برقی در ایران است و توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. پکیج‌های برقی این شرکت، تمامی استانداردهای مورد نیاز را دارا می‌باشند و تا به حال هیچ ابراز نارضایتی از طرف هیچ کدام از خریداران نسبت به خرید این نوع دستگاه‌ها وجود نداشته است.محصولات آلپ هلدینگ، از جمله پکیج برقی، به صورت مکرر از آزمون و خطاهای زیادی عبور کرده‌اند. هدف این کار، ارائه یک محصول بی‌نقص و با کیفیت عالی به خریداران پکیج برقی و سایر محصولات آلپ هلدینگ است.رقبای زیادی در کشور وجود دارند که سال‌ها بعد از آلپ هلدینگ شروع به ساخت پکیج برقی کرده‌اند. قطعات استفاده شده در محصولات شرکت‌های رقیب، به دلیل کیفیت پایین‌تر، دارای عمر کمتری نیز می‌باشند. با توجه به توضیحات جزئی در خصوص این دستگاه، تصمیم گیری برای خرید پکیج برقی برای شما مشتریان عزیز راحت‌تر خواهد بود.

انواع پکیج برقی:

  1. پکیج برقی زمینی
  2. پکیج برقی دیواری

 پکیج برقی زمینی

این نوع پکیج برقی نسبت به پکیج های برقی دیواری به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد زیرا باید روی زمین نصب شود و در نتیجه فضا را اشغال می کند. اگر قصد خرید پکیج برقی زمینی را دارید، در نظر داشته باشید که ظرفیت، وزن، ابعاد و قطعات به کار رفته در تولید آن با ظرفیت آن افزایش می یابد. از این نوع پکیج ها می توان به راحتی در ویلاها و مناطقی که دسترسی به گاز و گازوئیل امکان پذیر نیست و همچنین در مناطق روستایی برای تامین گرمایش لازم برای محیط و آب گرم استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده مستمر از پکیج های برقی به ویژه در تعرفه های مصرف شهری می تواند هزینه های قابل توجهی را در پی داشته باشد. پکیج های زمینی در اصل همه بسته های در اندازه های بزرگتر یا در صنایع و حتی پکیج های استخری هستند. این محصول نسبت به شوفاژخانه های سنتی که دارای راندمان پایینی هستند، گزینه مناسب تری است، زیرا پکیج های زمینی در مقایسه با دیگ بخار ابعاد کوچک تری دارند و به راحتی در هر گوشه یا قسمتی از پارکینگ، انبار یا اتاق تاسیسات قابل نصب هستند. . یکی از مهم ترین مزایای پکیج های برقی زمینی این است که در صورت مواجه شدن با مشکل، کد خطا بر روی پنل نصب شده بر روی آنها نمایش داده می شود که تشخیص و رفع مشکل را آسان می کند.

پکیج برقی زمینی آلپ از جنس بسیار مقاومی که در برابر اسید نیز مقاومت دارد، یعنی دیگ فولادی آتش خوار ساخته شده است. ورق های استفاده شده در این پکیج نیز از میعانات گازی برآیند از سوختن و آتش سوزی هستند و با وجود فین های مختلف در سطح پره ها، مقاومت حرارتی آنها را بالا می برند. همچنین، این پکیج به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند و نیاز به دودکش ندارد. این ویژگی باعث شده است که ظاهر پکیج بسیار زیبا و جذاب باشد و به محیط زیبایی خاصی ببخشد. همچنین، به دلیل عدم نیاز به دودکش، این پکیج بسیار سازگار با محیط زیست است و آلاینده نیست.

پکیج های برقی زمینی آلپ هلدینگ دارای تنظیمات مخصوص برای فصل زمستان و تابستان هستند. در فصل زمستان، دمای مناسب برای کارکردن پکیج برقی بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است. سنسور برقی باعث می شود که مدار رادیاتور قطع شود، اما بلافاصله وقتی شیر آب گرم را می بندیم، مدار رادیاتور فعال می شود و آب گرم همیشه در دسترس خواهد بود. در تابستان، با فشار دادن کلید تابستانه، دستگاه مسیر مدار بسته شوفاژ را می بندد و فقط آب داخل دیگ پکیج را گرم می کند و تبدیل به آبگرمکن می شود و مصرف دستگاه به حداقل ممکن میرسد. همچنین، پکیج برقی زمینی آلپ قادر است هنگامی که شما از آب مصرفی استفاده می کنید، همزمان گرمایش شوفاژ را نیز تامین کند. در هر صورت، همیشه اولویت با تامین آب گرم است.

ویژگیهای پکیج برقی زمینی آلپ :

  • نیاز به آبگرم کن ندارد
  • فوق العاده کم صداست (بدون آلودگی صوتی)
  • قابلیت جابجایی آسان
  • مصرف بهینه برق
  • به فضای کمی برای نصب نیاز دارد
  • قدرت بسیار بالا
  • دارای مخزن آب گرم
  • ظاهر مدرن و به روز
  • مصرف سوخت کم
  • راندمان حرارتی بسیار بالا
  • دارای گارانتی یک ساله و هم چنین خدمات پس از فروش(شامل تعویض قطعات)
  • تمام قطعات وارداتی و کیفیت بسیار بالا از جمله المنتهای مسی و ضد ذوب شدگی

پکیج برقی دیواری

پکیج برقی دیواری آلپ جهت تامین گرمایش محیط از برق تک فاز یا سه فاز با ظرفیت دستگاه به سفارش مشتری استفاده می‌کند. با اندازه کوچکی که دارد، بسیار راندمان بالایی را از خود به جای می‌گذارد و به راحتی در آشپزخانه یا کابینت نصب می‌شود. در هر واحد آپارتمانی می‌توان این پکیج را نصب کرد. طراحی زیبا و شیک این پکیج، جلوه لوکسی به محیط می‌بخشد. به دلیل استفاده از برق و نداشتن شعله، این پکیج نیاز به دودکش ندارد و در نتیجه هیچ آلودگی زیستی ایجاد نمی‌کند. این باعث شده که خرید پکیج برقی دیواری، به عنوان یکی از مهمترین دلایل آغاز شود.

پکیج برقی دیواری آلپ، دارای ویژگی های زیر است:

1. طول عمر بالا بخاطر مقاومت در برابر حرارت و ضربات احتمالی

2. امکان سفارشی سازی

3. استفاده از تکنولوژی روز دنیا

4. سازگار با محیط زیست و عدم ایجاد آلایش

5. مجهز به استانداردهای جهانی ایزو 9001

6. کارکرد بدون آلایش و بدون صدا

7. تامین آبگرم و گرمایش محیط به صورت همزمان

8. هزینه تعمیرات دوره‌ای و نگهداری کمتری نسبت به دیگر روش‌های گرمایشی دارد.

9. بی نیازی از دودکش

10. نصب و راه‌اندازی آسان

11. کاربری بسیار آسان

12. عدم اشغال فضای زیاد.

معایب پکیج دیواری عبارتند از:

1. دارای قدرت کمتر نسبت به پکیج‌های زمینی است.

2. هزینه سیستم ایمنی برقی نسبتاً بالاست.

3. برای خانه‌های بزرگ با چند حمام و فضای بزرگ مناسب نیستند.

4. پکیج دیواری نسبت به پکیج‌های زمینی رسوب بیشتری دارند.

5. در صورت وجود فاصله بین پکیج و مصرف آب گرم، دستگاه قدرت کمتری دارد و ممکن است در کارکرد آن اختلال ایجاد شود.

دستگاه میوه خشک کن آلپ

 

از این دستگاه برای خشک کردن میوه استفاده می شود. خریداران دستگاه میوه خشک کن باید بدانند که، به طور متوسط از هر 3 الی 4 کیلوگرم میوه تازه و آبدار، 1 کیلوگرم میوه خشک شده به دست می آید. دستگاه میوه خشک کن آلپ در ظرفیت های مختلف ساخته شده است و جنس بسیار مقاومی در برابر ضربه و زنگ زدگی دارد چرا که بدنه آن از فلز گالوانیزه و با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

لازم به ذکر است که از این دستگاه نه تنها برای خشک کردن میوه بلکه برای خشک کردن انواع سبزیجات نیز استفاده میشود. ابتدا میوه ها برش خورده و یا سبزیجات در سینی های مخصوص دستگاه قرار می‌گیرند. این سینی‌ها از نوع متحرک، سخت و ثابت می‌باشند. حرارت ایجاد شده داخل دستگاه رطوبت میوه یا سبزی را تبخیر می کند و در نهایت باعث خشک شدن آنها می شود.

دقت کنید که در دستگاه‌ خشک کن میوه مدت زمان خشک شدن میوه‌ها با یکدیگر فرق می کند،مثلا برای خشک شدن میوه‌های ترش درجه حررات متفاوتی نیاز است نسبت به میوه‌های شیرین. برای میوه‌های شیرین نیاز است که میوه‌ها در دو مرحله خشک شوند، در مرحله اول باید دمای دستگاه کم باشد و در مرحله دوم باید کم کم حرارت را بیشتر کرد. درباره سایر میوه ها اول باید دمای دستگاه را بالا ببرید سپس به تدریج دمای آن را کمتر کنید تا میوه‌ها کاملا یکنواخت خشک شوند.

سوخت مصرفی در دستگاه‌های خشک کن، برقی و گازی می باشد. میزان مصرف سوخت دستگاه‌های تولید شده در گروه صنعتی آلپ به دلیل بهینه‌سازی سوخت، در کمترین و بهینه ترین حالت ممکن می باشد. لازم است بدانید که دستگاه‌های برقی تولید شده در گروه صنعتی آلپ با برق 220 ولت شهری کار می‌کنند، اما باصرفه ترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی به ترتیب دستگاه خشک کن میوه گازی، گازوئیلی و برقی می باشند.

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن به توضیحات تکمیلی این محصول توجه بفرمایید.

ابتدا اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه میوه خشک کن آلپ را بشناسیم سپس به انواع آن بپردازیم:

  • دارای فن پر قدرت
  • المنت‌های حرارتی
  • بدنه یا کابین اصلی میوه خشک کن
  • سیستم تهویه برای تخلیه بخار داخل دستگاه
  • عایق بدنه از پشم سنگ با دانسیته بالا
  • دو گانه سوز(برقی و گازی)
  • تکفاز با برق مصرفی 3 کیلو وات
  • سیستم تمام اتوماتیک
  • مجهز به مشعل یا برنر

انواع دستگاه خشک کن آلپ

میوه خشک کن تولید شده توسط آلپ صنعت در انواع تک کابین، دو کابین، صنعتی، نیمه صنعتی، خانگی، کابینتی و تونلی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب در محصول ماندگاری میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهد و براحتی شما می توانید برای مدت طولانی آنها را نگه دارید.

میوه خشک کن خانگی

جهت خشک کردن سبزی یا میوه به مقدار کم استفاده می شود. نیاز به هسته گیری میوه دارد و باید بصورت دستی میوه یا سبزیجات را خرد کرد.

دستگاه خشک کن میوه کابینتی

از این دستگاه می توان در کارگاه های کوچک استفاده کرد. نسبت به مدل صنعتی و تونلی ظرفیت پایین تری دارد.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

در صورتی که قصد خرید دستگاه خشک کن میوه را دارید اگر حجم میوه یا سبزی شما زیاد است از این دستگاه برای خشک کردن استفاده کنید. حجم بیشتر میوه و سبزی استفاده می‌شود. توجه بفرمایید که قیمت این دستگاه نسبت به سایر خشک‌ کن ها بالاتر است.

ظرفیت های دستگاه‌ میوه خشک کن 

در ابتدا بهتر است بدانید که دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت براساس مکان مورد نظر طبق سفارش مشتریان در ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شود، عدد ظرفیت هر دستگاه به معنای آن است که شما به آن میزان کیلوگرم میوه یا سبزی تازه را می توانید خشک کنید. اگر به دنبال کسب و کار خانگی هستید از خشک کن کابینتی استفاده کنید، ظرفیت این خشک کن‌ها از 15 کیلوگرم شروع می‌شود و این ظرفیت‌ها در وزن 30، 50، 100، 200، 300 و حتی 500 کیلوگرمی نیز وجود دارد که البته از آنها در کارگاه‌های بزرگ و برای تولید کردن انوع محصولات خشک شده در مقدار انبوه استفاده می شود. در نوع تونلی معمولا ظرفیت میوه خشک کن از 800 کیلوگرم شروع می‌شود که مناسب برای خط تولیدهای بزرگ تر هستند.

 

حال که تصمیم به خرید دستگاه میوه خشک کن گرفته اید بدانید که، شما حتی با یک سرمایه بسیار کم و در زمان کوتاه می توانید یک سرمایه گذاری مفیدی را شروع کنید که با درآمد حاصله از ماه های نخست هزینه خرید دستگاه نیز جبران می شود و حتی در منزل می توانید شروع به کسب درآمد کنید.

این دستگاه ها به دلیل استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال در تولید آنها باعث می شود که شما یک محصول بسیار عالی و با کیفیت به دست بیاورید و یا به مشتریان خود بفروشید. از جمله کسانی که پیشنهاد می شود حتما از دستگاه خشک کن میوه خریداری نمایند، کشاورزان و افرادی هستند که در بازار میوه و تره بار فعالیت دارند. قابل ذکر است که البته برای تمام افرادی که بدون واسطه میوه یا سبزی تهیه می کنند نیز بسیار سودآور می باشد. از این دستگاه می توان برای تولید انواع میوه خشک، کشمش، چیپس میوه، سبزیجات خشک شده و تولید لواشک استفاده کرد.

نگاهی به مزایای دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت بیاندازیم:

  • تولید شده در ظرفیت و ابعاد مختلف
  • بدون ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام کار کردن دستگاه
  • امکان خشک کردن انواع میوه و سبزیجات
  • دارای گارانتی معتبر و نیز خدمات پس از فروش
  • استفاده از فلز گالوانیزه در تولید بدنه میوه خشک کن
  • جلوگیری از مرطوب ماندن بخش داخلی میوه یا سبزی
  • پوشش‌دهی بدنه با استفاده از رنگ الکترواستاتیک 
  • مجهز به تنظیم کننده رطوبت و دما
  • مجهز به تابلو برق و کنترل دما و رطوبت
  • دارای سه سال گارانتی 
  • 10 سال خدمات پس از فروش

از آنجاییکه قیمت میوه خشک کن در بازار ثابت نیست، برای کسب اطلاع از قیمت ها، شرکت آلپ صنعت از کارشناسان و مشاوران مجرب برای مشاوره با شما خریدار گرامی استفاده کرده است تا بتوانید تنها با یک تماس از قیمت دستگاه مد نظرتان اطلاع کسب کنید.

دستگاه‌ خشک کن میوه تولید شده در شرکت آلپ صنعت، دارای کیفیت عالی و بهترین قطعات هستند که تماما اروپایی می باشند، این دستگاه‌ها علاوه بر کارایی بالایی که دارند از سه سال گارنتی بی قید و شرط نیز برخوردار هستند. از جمله خدمات پس از فروش گروه آلپ صنعت می توان به تعویض، تعمیر، و پشتیبانی فنی اشاره کرد، مدت زمان این خدمات حدود یک هفته است.

توجه داشته باشید جذابیت میوه خشک در بین مردم بسیار بالا بوده و اگر بتوانید بستری مناسب برای فروش میوه و سبزی خشک ایجاد کنید، براحتی به درآمد قابل قبولی حتی در منزلتان خواهید رسید. اگر شما قصد دارید کارگاه‌های بزرگ راه اندازی کنید و می‌خواهید دستگاهی با ظرفیت بالا بخرید، بهتر است از همان ابتدا به فکر صادر کردن محصولات خود به کشورهای خارجی باشید، چرا که می‌توانید به سود بسیار کلانی برسید. در حالتی که بخواهید کارگاه تان منحصر به استان و یا کشور باشد، حاشیه سود شما حدودا 40 درصد خواهد بود.

اگر می خواهید یک شغل خانگی راه‌اندازی کنید و هم چنین سرمایه زیادی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که یک دستگاه خشک کن با ظرفیت 10 کیلوگرم خریداری کنید و در آن را به راحتی در یک گوشه از بالکن خود قرار داده و شروع به کار کنید، میزان سرمایه اولیه برای این کار حدودا 20 میلیون تومان است. هم چنین شما می‌توانید مدتی پس از راه‌اندازی کسب و کار خود، وسعت کار خود را افزایش دهید، اولین قدم این است که کارگاه خود را بزرگتر کنید و حتما مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کنید. این مجوز برای کارگاه های کوچک الزامی نیست.

 

منبع : نو اندیش

فلامینگو پرنده ای مرغابی سان

 آیا می‌دانید فلامینگو نماد چیست ؟ پرندگان موجودات جذابی هستند که به دلیل صدای دلنشین و زیبایی منحصر‌به‌فرد از آوان تاریخ توجه انسان‌ها را به خود جلب کرده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که به این خلایق منحصر‌به‌فرد خدا علاقه نداشته باشد. پرندگان در یک طیف وسیع مکانی پراکنده شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را در شهرها، در همسایگی خودتان، در دریاچه ها و رودها، تالاب‌ها،جنگل و کوه، بسته به گونه مورد‌نظر ببینید. همچنین آن‌ها قابلیت‌هایی دارند که باعث شده تا از سایر جانداران متمایز شوند. قابلیت‌هایی همچون پرواز، آوازخوانی یا مسیریابی مهاجرت‌های طولانی.

اما متاسفانه رابطه غلط انسان با محیط‌زیست و حیات‌وحش دامن‌گیر پرندگان نیز شده است به‌طوری‌که شکار بی‌حد و اندازه پرندگان خوش‌گوشتی همچون تیهو و سایر اقدامات نادرست مانند تخریب زیست‌گاه سبب شده تا امروزه از تنوع گونه‌ای پرندگان کم شده و تعدادی از ارزشمندترین آن‌ها در خطر انقراض قرار بگیرند.

فلامینگو نماد چیست ؟

از بحث کلی پرندگان که بیرون بیاییم در اینجا سعی داریم تا شما را با دانستنی‌هایی درمورد پرنده‌ای به نام فلامینگو از خانواده مرغابی‌سانان آشنا کنیم.

کلمه «فلامینگو» برگرفته از واژه اسپانیایی و لاتین «فلامنکو» به معنی آتش گرفته شده می‌باشد.

حتما شما تاکنون حداقل در باغ‌وحش یا باغ‌پرندگان فلامینگو دیده‌اید؟!! البته که دیدن هیچ حیوانی در باغ وحش نمی‌تواند لذت دیدن آن در طبیعت را داشته باشد و اصولا نگه‌داری جانوران در اسارت کاری ناپسند است 

خصوصیات و تغذیه فلامینگو

فلامینگو پرنده‌ای است زیبا با پرهای رنگارنگ و پاهای بلند، بال و گردن دراز. فلامینگو منقار بلندی نیز دارد که به‌راحتی به‌وسیله آن ماهی‌ها، حشرات و … را می‌خورد. این پرنده همه‌چیز‌خوار است که از میگوها، پلانکتون، جلبک و موجودات سخت پوست دریاچه‌ها، تغذیه می‌کند و این تنوع غذایی و وجود رنگدانه کاروتنوئید در رژیم غدایی این پرنده باعث شده است تا پرهای رنگانگی مثل شراره های آتش داشته باشند.

پراکندگی زیست‌گاه

فلامینگو دارای ۶ گونه‌ی مختلف است که در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا یافت می‌شوند. جزایرشنی، دریاچه‌های کم‌عمق و باتلاق‌های جنگل‌های حرا از جمله زیستگاه‌‌های این پرنده محسوب می‌شوند. جزایر کارائیب، آمریکای جنوبی تا آفریقا، خاورمیانه و اروپا جایی است که این پرنده‌ها به فراوانی در آن‌جا یافت می‌شوند.

حقایقی جالب درباره فلامینگو

  • فلامینگو‌ها قادر هستند که در آب نیز به زندگی ادامه دهند اما تمایل زیادی به شنا ندارند.
  • با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت پرواز می کنند.
  • طول عمر این پرندگان در طبیعت ۲۰ تا ۳۰ سال است اما در اسارت تا  ۵۰ سالگی نیز عمر می‌کنند.
  • طول بال‌های بزرگ پرنده به  ۱/۵ متر نیز می‌رسد که سبب شده تا فلامینگو پرنده‌ای قهار در پرواز کردن باشد.
  • و وزن آن تقریبا ۵کیلوگرم است.
  • این پرنده هنگام استراحت بر روی یک پای خود می‌ایستد و هنگام غذاخوردن نفس خود را حبس کرده و مدت‌ها منقار خود را وارونه نگه می‌دارند.
  • جالب است بدانید این پرنده علاقه زیادی به پرآرایی دارد به‌طوری‌که ۱۵ تا ۳۰ درصد از کل روز را به تمیز کردن پرهایش با کمک منقار آغشته به چربی و روغن تولید شده در غدد چربی می‌پردازد.
  • فلامینگوی بزرگ، یکی از گونه‌های بزرگ فلامینگو است که ارتفاع پاهایش بین ۷۵ تا ۱۲۵ سانتی‌متر است این در حالی‌است‌که قد کوچک‌ترین نژاد فلامینگوها در حدود ۹۰ سانتی‌متر گزارش شده است.
  • فلامینگوها پرندگانی اجتماعی هستند و در گله‌های خیلی بزرگ و میلیونی زندگی می‌کنند اما شکار غیرقانونی و دشمنان طبیعی موجود در محیط‌زیست باعث شده تا این پرنده در معرض انقراض قرار گیرد به‌طوری‌که تنها ۳۰۰۰۰ بال از فلامینگوی آند در طبیعت وحشی باقی مانده‌است.

جفت‌گیری و جوجه‌آوری فلامینگو

فلامینگوها تک همسر بوده و یکبار در سال تخم می‌گذارند،

رنگ بدن جوجه در ابتدا خاکستری و سفید است اما به‌دلیل رژیم غذایی، در ادامه پرها به رنگ نارنجی، قرمز و صورتی رنگ در میان پرهای سفید رنگ درمی‌آیند.

لانه فلامینگو گلی بوده و در طول سال این پرنده تک همسری فقط یک تخم می‌گذارد که نر و ماده با همکاری هم از آن مراقبت می‌کنند.

پرنده مادر به مدت ۵ الی ۱۲ روز جوجه متولد‌شده را با شیری که در پیش معده‌اش تشکیل شده‌است و پروتئین و چربی بالایی هم دارد، تغذیه می‌کند. جوجه دهانش را به منقار مادر می‌چسباند تا این ماده مقوی را که هیچ شباهتی به شیر پستان ندارد، دریافت کند.

وضعیت فلامینگو در ایران

 

در بخشی از این مقاله به اینکه فلامینگو نماد چیست اشاره نمودیم. حال به بررسی وضعیت فلامینگو در ایران می‌پردازیم. فلامینگو در ایران، در گذشته به‌طور زیاد در دریاچه ارومیه و تالاب میان‌کاله وجود داشت و امروزه نیز در تالاب میان‌کاله، دریاچه ارومیه و باتلاق‌های حرا می‌توانید تعدادی از آن را، که به‌دلیل تخریب زیستگاه و شکار غیرقانونی با کاهش جمعیت روبه‌روشده‌است، مشاهده کنید. اما مسئولیت اجتماعی و انسانی ما در برابر این پرندگان، تلاش در جهت حفاظت بیشتر و حفظ جمعیت‌های باقیمانده است؛ اینکه شکار، این امر غیر انسانی و ناپسند را، به فراموشی سپرده و در کنار عزیزانمان در میان‌کاله و با جان‌گرفتن دوباره دریاچه ارومیه در ارومیه، به تماشای فلامینگوها و محیط‌زیست زیبای خدادادی کشورمان، که حفاظت از آن وظیفه هر ایرانی‌ست، بپردازیم

منبع : آوای بوم

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد